دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

موكت تافتينگ و پرز بلند را انتخاب كنيم

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

موكت تافتينگ و پرز بلند را انتخاب كنيم

۱۶ بازديد

براي تميزكاري كامل موكت ، مواد شوينده اكولوژيكي در بازار وجود دارد كه به محيط زيست آسيب نمي رساند و به انواع الياف و پارچه ها احترام مي گذارد.همچنين امكان استفاده از محصولات مختلف با منشأ طبيعي وجود دارد كه به طور معمول در همه خانه ها يافت مي شود. موكت نيز به همين ترتيب است كه در اكثر موارد ، اگر اندازه آنها كوچك باشد ، مي توان آنها را بدون مشكل در ماشين لباسشويي شست.

براي موكتها و موكتهاي بسيار حجيم ، اين روش كمي پيچيده تر است ، اما نتايج عالي را مي توان با جوش شيرين ، نمك سفره ، نشاسته ذرت و ساير محصولات سازگار با محيط زيست و كاملاً غير سمي بدست آورد. قيمت موكت پرز بلند مي تواند يك جايگزين عالي براي كف سنتي باشد ، اما به راحتي طعمه گرد و غبار و موادي مي شود كه باعث ايجاد آلرژي مي شوند و همچنين به راحتي لك مي شوند ، تميز كردن مكرر و صحيح هم براي حفظ آن در شرايط عالي و هم براي مدت طولاني مفيد است. ، اجتناب از ثابت شدن لكه ها روي پارچه ، هر دو براي محافظت از سلامتي افرادي كه از آنها استفاده مي كنند.

 

نحوه نگهداري موكت
اولين قانون داشتن موكت تميز استفاده صحيح از آن است ، اجتناب از پا گذاشتن روي آن با كفش هاي گل آلود ، مرطوب يا كثيف ، حتي بهتر است فضاي بيرون از اتاق هاي موكت شده يك فضاي مخصوص براي برداشتن و نگهداري كفش ها ترتيب داده شود.

احتياط اساسي ديگر تميز كردن روزانه با جاروبرقي است ، تنها سيستم موجود در اين نوع كفپوش ها براي از بين بردن گرد و غبار ، خرده ريزها و ساير موارد است. براي دستيابي به نتيجه رضايت بخش ، لازم است نوع دستگاه را با دقت انتخاب كنيد ، به سمت دستگاهي مناسب براي تميز كردن موكت و تودوزي پارچه و مجهز به فيلترهايي كه از پراكنده شدن ذرات آسپيراسيون در محيط جلوگيري مي كنند ، لازم باشد. به طور معمول جاروبرقي هاي داراي برس براي انواع موكت ها مناسب هستند و تقريباً در همه آنها لوازم جانبي موكت ، مبل و ديگر اثاثه يا لوازم داخلي وجود دارد.
يك مشكل معمول موكت اين است كه علائم ايجاد شده توسط مبلمان به خصوص هنگامي كه بسيار سنگين هستند ، پارچه را خرد مي كنند ، باعث جمع شدن گرد و غبار و خاك مي شوند و لكه هاي ناخوشايندي برجاي مي گذارند ، يكي از راه هاي جلوگيري از اين مشكل حركت منظم است كمي صندلي ، ميز و ديگر مبلمان كه مي توانند اين نوع علائم را توليد كنند. اگر سطح پارچه خرد شده به نظر مي رسد ، براي از بين بردن رديابي كافي است يك پارچه مرطوب را چندين بار رد كرده و مسواك بزنيد.

نحوه شستشوي موكت
اگر مكش كافي نباشد ، شايد به دليل وجود لكه ها و باقي مانده هاي خاك متصل به پارچه باشد و در هر صورت به صورت دوره اي ، استفاده از دستگاه مخصوص تميز كننده موكت ضروري است. عمدتا ، اين دستگاه كه فقط براي تميز كردن موكت در نظر گرفته مي شود ، مي تواند دو نوع باشد ، تزريق با سيستم قادر به تميز كردن عمق موكت با استفاده از آب و مواد شوينده و بخار ، همچنين براي پارچه هاي بسيار نرم و پشمي مناسب است. قادر است گره ها را باز كند و الياف را به صورت عميق تميز كند. پاك كننده موكت تزريقي بايد چندين بار رد شود ، اطمينان حاصل كنيد كه هيچ اثري از صابون بر روي الياف پارچه وجود ندارد و بيش از حد مرطوب نيست.
براي تميز كردن موكت بدون استفاده از وسايل الكترونيكي ، يك برس خيلي سخت ايده آل است ، يا در عوض يك پارچه يا اسفنج سفيد كمي خشن ، همراه با محصولات تميز كننده ارگانيك و طبيعي ، اولين تميز ، كه اغلب به مداخلات ديگر احتياج ندارد. با آب گرم و چند قطره مواد شوينده آلي ظرفشويي انجام مي شود. سرسخت ترين لكه ها را مي توان با جوش شيرين پوشاند و اجازه دهيد تا قبل از جاروبرقي با جارو برقي معمولي براي مدت بيست و چهار ساعت عمل كند. با اين حال ، حتي در اين مورد ، توصيه مي شود كه موكت را به طور دوره اي با آب و مواد شوينده بشوييد. براي كساني كه قصد خريد موكت تافتينگ ندارند ، مي توان فروشگاه هاي تخصصي در زمينه تميز كردن محصولات را پيدا كرد كه حتي براي يك روز اجاره آنها را ارائه مي دهند.

نحوه تميز كردن موكت با بي كربنات
براي تميز كردن موكت بدون استفاده از مواد شيميايي ، به روشي ساده و سريع ، يك روش معتبر استفاده از بي كربنات سديم است ، يك محصول طبيعي كه بدون شك در همه خانه ها وجود دارد. موكتها و موكتها را مي توان با بيكربنات پاشيد ، كه به دليل توانايي جذب آنها و از بين بردن بوها ، براي چند ساعت بخصوص روي لكه ها باقي مي ماند. در پايان ، براي از بين بردن بي كربنات و آلودگي ، كافي است از يك جارو برقي عبور كنيد يا در مورد موكت ، آن را به شدت بزنيد. جوش شيرين همچنين براي ظريف ترين سطوح و موكتهاي ظريف از جمله پارچه هاي ايراني و دست ساز مناسب است.

نحوه تميز كردن موكت با بخار
در بازار دستگاه هاي تميز كننده اي وجود دارد كه از بخار آب ، مناسب استفاده مي كنند

براي تميز كردن هر نوع سطح ، از كاشي ، كف ، پارچه ، براي اطمينان از حداكثر تميزي و بهداشت از هر محيط طراحي شده است. اگر تصميم به خريد يكي از اين ماشين ها داريد ، ترجيح داده مي شود به سمت مدل هاي كم مصرف برويد ، با اين حال ، اين لوازم خانگي هستند كه بدون نياز به استفاده از مواد شيميايي ، اما با استفاده از قدرت ضد عفوني كننده آب جوش و بخار ، نتايج عالي را تضمين مي كنند. براي معطر كردن و تقويت اثر ، مي توانيد چند قطره روغن اساسي از رايحه مورد علاقه خود به آب اضافه كنيد.

چگونه لكه ها را از روي موكت پاك كنيم
اگرچه استفاده از محصولات طبيعي ترجيح داده مي شود ، اما اجتناب از مواد شوينده شيميايي ، برخي از انواع لكه ها را نمي توان متفاوت درمان كرد و نياز به استفاده از محصولات خاص است. اين مورد در مورد لكه هاي لاك ناخن ، رژ لب يا لاك الكل است كه استفاده از استون يا حلال را ضروري مي كند ، اما مراقب باشيد كه خود را به قسمت لكه دار محدود كنيد ، بدون اينكه روي بقيه پارچه تأثير بگذارد.

لكه هاي شراب ، الكل و جوهر بايد تا آنجا كه ممكن است با كاغذ جاذب خشك شود و با يك پارچه مرطوب و كمي صابون مارسي يا شامپوي پارچه اي آغشته شود.

قطره هاي موم بايد با كاغذ جاذب پوشانده شوند ، سپس با اتو عبور داده مي شوند تا موم كاملاً توسط كاغذ جذب شود.

اگر گلوله اي از آدامس به سطح موكت چسبيده باشد ، راه حل اين است كه آن را يخ زده ، روي آن را با كيسه اي پر از يخ بپوشانيد ، سپس آن را خرد كرده و جدا كنيد ، روشي كه مي تواند براي ساير مواد جامد و چسبناك نيز معتبر باشد. مواد از چسب تا ژله هاي غذايي. براي بسياري از لكه ها ، چند قطره آمونياك نيز كار مي كند ، روي پارچه مرطوب ريخته مي شود تا براي لكه زدن لكه استفاده شود. سركه در بسياري از موارد موثر است ، و همچنين يك محصول ايده آل براي تميز كردن مكرر موكتها و موكت ها است.

نحوه تميز كردن موكت با موكت پاك كن
موكت شوي ها وسايلي هستند كه مخصوص پاكسازي موكت ساخته شده اند. انواع مختلفي از قاليشويي ها در بازار موجود است.

پاك كننده موكت تزريقي موكت را با مالش با شامپوي رقيق شده در آب تميز مي كند. استفاده از آن بسيار ساده است ، فقط كافي است آن را چندين بار روي 5 پيشنهاد جذاب براي انتخاب موكت اتاق كودك پاك كنيد ، تا زماني كه آب شفاف شود. لازم به يادآوري است كه موكت نبايد مرطوب بماند و كف باقي مانده بايد برداشته شود.

دستگاه تميز كننده موكت خشك گرد و غبار آغشته به يك حلال را بر روي موكت پخش مي كند كه باعث حل شدن آلودگي و از بين رفتن لكه هاي چرب مي شود. پس از تبخير حلال ، گرد و غبار بر روي موكت باقي مي ماند تا با جاروبرقي جارو برقي شود.

پاك كننده موكت بخار يك راه حل موثر براي موكت هاي پر از انبوه يا پرز فر است. بخار باعث مي شود كه الياف پارچه صاف شود و گره هاي تشكيل شده حل شود.

نتيجه گيري
تميز كردن صحيح و منظم موكتها و قاليچه ها براي جلوگيري از مشكلات آلرژي و پخش كنه ها و انگل ها در سراسر خانه ضروري است ، به خصوص اگر كودكان و حيوانات خانگي وجود داشته باشد.

ايده آل اين است كه به محصولات طبيعي متوسل شويد ، از استفاده از حلال ها و مواد شوينده شيميايي اجتناب كنيد ، اما در صورت نداشتن زمان و روش براي نگهداري منظم پوشش ها ، محصولاتي براي تميز كردن خشك در بازار وجود دارد. شوينده هاي بيولوژيكي. در مورد سطوح بسيار بزرگ ، به عنوان مثال پوشش هاي موكت موجود در يك دفتر بزرگ ، توصيه مي شود با يك شركت تخصصي تماس بگيريد ، حتي سه يا چهار بار در سال كافي است ، زيرا درمان صحيح و سريع و دقيق را فراهم مي كند.

منبع : casalingaperfetta

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.