سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آذر ماه 1399

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

بهترين روش نصب چمن مصنوعي روي آسفالت

۳۷ بازديد

فضاهاي آسفالتي و بتني نمي‌توانند، انتقال‌دهندۀ حس خوشايندي به افراد باشند، به همين دليل طراحان كوشيده‌اند، گاه بارنگ و لعاب‌هاي گوناگون اين فضاها را با انرژي‌هايي مثبت همراه سازند. حال‌آنكه چمن مصنوعي ايده‌اي خارق‌العاده است كه زيبايي وصف‌ناپذيري را پديد آورده، به‌گونه‌اي كه كمتر عنصري در امر ديزاين توانايي هم پايي با اين نماد نشاط، سرزندگي و طراوت را دارد. مهم‌ترين مسئله‌اي كه در اينجا مطرح مي‌شود و دغدغه ساز است، اين سؤال پرمحتوا مي‌باشد كه چگونه چمن مصنوعي را روي آسفالت نصب كنيم تا در آينده با چالش سختي در مورد آن روبرو نشويم.

مراحل مختلف نصب چمن مصنوعي بر روي آسفالت:

براي آنكه بدانيم چگونه چمن مصنوعي را روي آسفالت نصب كنيم تا كارايي كاملي كه از آن انتظار داريم حاصل شود، طي مراحل زير به حتم لازم است و سهل‌انگاري در مورد هر يك نتايج مطلوبي را در پي نخواهد داشت:

  • ·         مرحله اول تميزكاري:

شما براي نصب چمن مصنوعي بر روي آسفالت در مرحله اول كار دشواري در پيش نداريد و فقط با پاك‌سازي محل نصب تمام نياز به چنين فعاليتي را برطرف مي‌سازيد. حال‌آنكه در موارد ديگر چون باغچه، خاك و ... لزوم زيرسازي يك امر مهم بوده كه بايد توسط مجريان امر انجام شود.

  • ·         برشكاري:

رول‌هاي چمن به‌صورت استاندارد در كارخانه‌ها توليد مي‌گردد كه خريداران بايد بر اساس ابعاد موردنياز مكان موردنظرشان، برش‌هايي در فاصله بندهاي چمن ايجاد كرده و سپس آن را متناسب با مكان بر روي سطح قرار داده و زمين را با آن بپوشانند.

 

 

  • ·         مماس نمودن دو لب چمن:

مماس نمودن دو لب چمن يا به‌اصطلاح اوور لب، مرحله بعدي است كه سبب مي‌شود دو سطح مقطع به‌طور كامل در كنار هم قرار گيرند و برش‌هاي اوليه در صورت داشتن مقطعي كج هم گون و هم‌راستا شده و به‌خوبي در كنار هم‌، جفت شوند. به‌هرحال اگر بخواهيم بدانيم چگونه چمن مصنوعي را روي آسفالت نصب كنيم كه كاملاً چشم‌نواز بوده و سطح كيفي بالا را به نمايش بگذارد، بايد تمامي اين ظرافت‌ها را به كار بسته تا درنهايت طرحي بي‌نقص به تصوير كشيده شود.

  • ·         قرار دادن نوار اتصال:

متصل نمودن تكه‌هاي چمن به يكديگر نيز يكي از بخش‌هاي جدانشدني كار است، البته بايد ابتدا مطمئن شويد كه قطعه‌هاي مجاور با خواب يكساني كنار هم قرارگرفته‌اند، سپس وارد عمل شده و با نوار اتصال و چسب مورد تأييد اين قطعات كوچك را به هم متصل نماييد و طرحي يكپارچه را ايجاد كنيد.

 در اين زمان ديگر چمن ما آماده نصب نهايي است و اگر نحوه اجراي مرحله آخر را نيز مطالعه نماييد، به‌خوبي دانسته‌ايم كه چگونه چمن مصنوعي را روي آسفالت نصب كنيم و ازاين‌پس ديگر آن را كاري دشوار تصور نكرده و حتماً تمايلتان به استفاده از آن چندين برابر مي‌شود.

  • ·         نصب نهايي:

به كمك چسبي كه در مرحله قبل استفاده نموده‌ايم يا ميخ و پيچ اقدام به محكم نمودن چمن بر روي زمين مي‌كنيم. گوشه‌ها و اطراف كار بايد به‌صورت كامل به سطح بچسبد و با آن فيكس شود.

به علت سرعت‌بالا، دقت فراوان و زيبايي منحصربه‌فرد استفاده از چمن مصنوعي رونقي فراوان يافته و اكنون ديگر اغلب فضاهاي باز رستوران‌ها، اداره‌ها، مدارس، سالن‌هاي ورزشي و ... خود را به اين محصول كارآمد، با عمر طولاني و قيمتي به‌صرفه، مجهز نموده‌اند.

منبع : https://b2n.ir/191375

 

چگونه به سايدگي بوي بد موكت را از بين ببريم؟

۳۹ بازديد

موكت‌ها از ساده‌ترين تا پرنقش‌ونگاري‌ترين آن‌ها محبوب و دوست‌داشتني هستند و ايجاد هرگونه لك، آسيب و بوي نامطبوع در پيكرشان ناراحتي صاحبان آن‌ها را به همراه دارد. ازآنجايي‌كه بسياري از صدمات به موكت شايد آن‌قدرها به چشم مهمانان و تازه‌واردان نيايد، بررسي و رفع آن دغدغه زيادي ايجاد نمي‌كند. زماني اين مشكل به اوج خود مي‌رسد كه گمان مي‌كنيم به راهكارهايي اثرگذار به‌منظور رفع بوي بد موكت نيازمنديم كه حتي ره گذران را آزار مي‌دهد.

حال اين بوي نامطبوع ممكن است مربوط به موكت‌هاي تازه خريداري‌شده باشد يا حتي مربوط به سيگار، ادرار حيوانات و ...، درهرصورت رفع بوي بد موكت براي صاحبان آن مكان در اولويت قرار داشته كه بايد به‌سرعت انجام شود.

رفع بوي بد موكت تازه خريداري‌شده:

در اين حالت نياز نيست نگراني به خود راه دهيد، زيرا اين بو طبيعي بوده و مربوط به رنگ و يا الياف خاص موكت است. براي رفع بوي بد موكت در اين زمان فقط كافي است درب و پنجره‌ها چند روزي باز بگذاريد تا به‌تدريج اين بو محو شود.

روشن نمودن دستگاه‌هاي تهويه نيز در سرعت بخشيدن به روند كار بسيار مؤثر هستند. همچنين استفاده از پنكه به‌منظور برقرار نمودن جريان هوا، تأثير بسياري در كاهش زمان، دفع بوي نامطبوع موكت‌هاي نو دارد.

رفع بوي بد ادرار و مدفوع حيوانات:

براي اين منظور ابتدا بايد عوامل آلودگي را حذف نموده و موكت را كاملاً شست‌وشو دهيد. اگر هنوز احساس مي‌كنيد، براي رفع بوي بد موكت نياز به فرآيند ديگري هست، مي‌توانيد با پاشيدن جوش‌شيرين بر روي تمام سطوح و اطمينان از نفوذ آن به لايه‌هاي موكت و سپس پاك نمودن جوش‌شيرين‌ها به‌وسيله جاروبرقي، بو را به‌طور كامل دفع نماييد.

 

رفع بوي بد سيگار:

سيگار عنصري است كه بوي آن تا مدت‌ها نه‌تنها موكت‌ها را درگير مي‌كند، بلكه پرده، مبل و ديگر اجزاي محيط را نيز آلوده مي‌سازد. براي رهايي و رفع بوي بد موكت آغشته به سيگار از مخلوط جوش‌شيرين و عصاره اسطوخودوس كمك بگيريد. تا دو ساعت بگذاريد، مخلوط بر روي موكت بماند سپس با يك مكنده قوي مواد را از روي موكت جمع نماييد.

رفع بوي ماندگار تنباكو:

بوي تنباكو ماندگارتر از آن است كه بتوان با جوش‌شيرين به جنگ آن رفت، در اين زمان بخار شوهاي خانگي براي رفع بوي بد موكت بهترين راهكار پيشرو هستند. هم‌زمان با آن مي‌توانيد از اسانس و روغن‌هاي خوشبوكننده در گوشه و كنار مكان موردنظر استفاده نماييد تا تأثير پاك‌سازي تشديد شود.

رفع بوي بد استفراغ بر روي موكت:

از لباس و دست‌كش مناسب استفاده كرده و قسمت‌هاي جامد استفراغ را با يك حوله كاغذي جمع نماييد، سپس تركيب نمك، بكينگ پودر، نشاسته ذرت، شن را روي محل آلوده بپاشيد، اين عمل به جمع نمودن و جداسازي باقي‌مانده استفراغ كمك شاياني مي‌كند.

حال نوبت جاروبرقي رسيده تا مخلوط را جمع نماييد، براي تميز نمودن محل از شامپو فرش استفاده كرده و با پارچه مرطوب ته‌مانده آلودگي‌ها را پاك‌سازي نماييد. براي رفع بوي بد موكت يك‌شب فرصت داده تا نقطه موردنظر در مقابل جريان هوا و تهويه كامل خشك شود. سپس با بخار شوي به رفع بوي بد باقي‌مانده اقدام نماييد.