سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو بهمن ماه 1399

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

موكت هاي سالن همايش و انواع آن

۲۷ بازديد

سالن‌هاي بزرگي كه كاربردهايي به‌منظور گردهمايي‌ها و همايش دارند، باهدف‌هاي مختلفي سطح آنها پوشيده مي‌شود، زيرا در اين مراكز قرار است، افراد باانگيزه‌هاي متفاوتي در آن جمع شده و به انجام فعاليت‌هايي خاصي بپردازند. در اين ميان موكت بهتر مي‌تواند طيف وسيع نيازهاي گوناگون را پاسخگويي نمايد، ازاين‌رو در حال حاضر انواع موكت سالن همايش براي برطرف ساختن نيازهاي مختلفي چون كاهش سروصدا، ايمني، افزايش زيبايي و ... مورداستفاده قرار مي‌گيرد. اين كف‌پوش محبوبيت خود را وام‌دار ويژگي‌هاي ذاتي‌اش چون نصب آسان، تنوع طرح و رنگ، دوام طولاني‌مدت و ... مي‌باشد.

اگرچه استفاده از كف‌پوش‌هاي ديگر چون سنگ، پي‌وي‌سي و ... نيز در آمفي‌تئاترها و سالن‌هاي همايش رايج است، اما زيبايي فوق‌العاده و تناسب بي‌نظير موكت با چنين فضاهايي باعث شده انتخاب‌ها به سمت آن مايل شوند. به‌راستي نمي‌توان ايمني، نظافت راحت، خاصيت ضد اشتعال، قابليت شست‌وشو، مقاومت عالي در براي نور مستقيم خورشيد، دوام بالا و ... كه در كنار موكت‌ها به دست مي‌آيد را در هم‌جواري با ديگر كف‌پوش‌ها تجربه نمود.

موكت سالن‌هاي همايش و مزاياي آن:

براي دكوراسيون كف سالن همايش متريال‌هاي مختلفي پيشنهاد مي‌شود كه بسياري از آنها داراي مزاياي شگفتي هستند، اما هيچ‌كدام به‌قدر موكت نتوانسته‌اند، توانايي عالي را در سطح وسيع و براي مكان‌هاي پرتردد و با حجم وسيع حضار از خود بروز دهند. وجود انواع موكت سالن همايش و حضور آنها در بازار كف‌پوش‌ها براي مجريان مراسم‌هاي مختلف غنيمتي بزرگ است، زيرا آنها را براي ايمن‌سازي محيط توانمند مي‌سازد. در ادامه با مزاياي اين كف‌پوش بيشتر آشنا شويد.

 

 

  • ·         عدم لغزش افراد:

سطح لغزنده بسياري كف‌پوش‌ها در مكان‌هاي پررفت‌وآمد بارها حادثه‌ساز شده‌اند، حال‌آنكه موكت به علت بافت و ساختار خاص خود از لغزيدن و سرخوردن جلوگيري كرده و بدين ترتيب مانعي بر سر راه بروز حوادث مختلف مي‌شود.

  • ·         عدم ايجاد الكتريسيته ساكن:

موكت‌ها قبل از آنكه به بازار فروش عرضه شوند، ازنظر عدم ايجاد الكتريسيته ساكن در زمان راه رفتن بر روي آنها سنجيده شده و در صورت عدم گرايش به الكتريسيته در مقابل سايش در اختيار خريداران قرار مي‌گيرند. شما قصد خريد هركدام از انواع موكت سالن آمفي‌تئاتر را داشته باشيد، بايد بررسي لازم را در مورد فرآيند توليد آن و تهيه محصول نهايي بي‌نقص را مدنظر آوريد.

  • ·         هم‌خواني با ديگر كف‌پوش‌ها:

اگر كف‌پوش خود را موكت انتخاب نماييد، آزادي عمل بيشتري در امر دكورسازي داريد، زيرا موكت با انواع ديگر كف‌پوش مانند پاركت، سنگ و ... هم‌خواني داشته و اجازه مي‌دهد، به‌راحتي تركيبي از آن و ديگر كف‌پوش‌ها را براي ايجاد ديزايني مطلوب‌تر گرد هم جمع نماييد. بسياري به ايده پردازي پرداخته و راه روها را با يك نوع خاص پوشش داده و بقيه قسمت‌ها را به موكت و طرح‌هاي زيباي آن واگذار مي‌كنند.

موكت مناسب براي سالن همايش:

اغلب براي سالن‌هاي همايش و آمفي‌تئاترها از موكت‌هاي رول با عرض بيش از 4 متر استفاده مي‌شود كه انعطاف كافي را براي چنين محيط‌هايي دارند و به‌راحتي در سالن‌ها و پله‌ها نصب مي‌شوند. فرقي نمي‌كند شما كدام‌يك از انواع موكت سالن آمفي‌تئاتر را انتخاب نموده باشيد، فقط دقت نماييد، گزينه‌اي مناسب است كه ضد صدا و آكوستيك بوده و با كاهش انتشار اصوات در فضا به افزايش نظم كمك نمايد و به حذف صوت‌هاي اضافي اقدام كند.

منبع : اينجا