پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو فروردین ماه 1400

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

طراحي فضا با پاركت لمينت

۱۲ بازديد

تنوع انواع محصولات مورد استفاده جهت پوشاندن كف محيط هاي مختلف اعم از محيط هاي اداري، مسكوني، تجاري و... باعث شده است كه افراد در انتخاب از بين آن ها دچار ترديد گردند. در حال حاضر يكي از كفپوش هاي بسيار پرطرفدار در طراحي محيط هاي گوناگون، پاركت لمينت مي باشد كه باز هم با توجه به تنوع طرح و رنگ گسترده اين نوع كفپوش انتخاب يك پاركت لمينت مناسب نيز كار چندان راحتي نخواهد بود. اگر چه در انتخاب يك پاركت لمينت سليقه افراد حرف اول را خواهد زد اما با اين حال بايستي كفپوش انتخابي به طور كامل با فضاي مورد نظر و دكوراسيون آن جا هماهنگي داشته باشد. در ادامه به شما خواهيم گفت كه چگونه با رعايت نكاتي ساده ديزاين جذاب و زيبايي را با پاركت لمينت براي كف خانه، محيط كار و هر محيط ديگري به وجود آوريد.

نكات قابل توجه در زمينه ديزاين و طراحي با پاركت لمينت

  • ·        امكانات طبيعي فضا را در نظر بگيريد 

امكانات طبيعي هر فضايي نظير يك واحد مسكوني به طور معمول ثابت مي شود و ما چندان قادر به تغيير آن ها نخواهيم بود. به طور كلي عوامل متعددي در ديزاين فضا با پاركت لمينت موثر مي باشند كه از بين آن ها مي توان نور را مهم ترين عامل به شمار آورد. البته لازم به ذكر است كه منظور از نور همان نور طبيعي است و اضافه كردن لوسترهاي بزرگ و متعدد نيز در اين زمينه چندان كارساز نخواهد بود. در رابطه با ميزان بهره مندي فضاي مورد نظر از نور طبيعي بايستي موارد زير را مورد بررسي قرار دهيد:

  1. اول از همه بايد مشخص شود كه خانه يا محل كار شما در طبقه چندم ساختمان واقع شده است. هر چه واحد شما در طبقات بالاتر باشد دست شما براي انتخاب بازتر مي باشد و شما اين امكان را داشته تا بسته به سليقه خود رنگي روشن تا تيره را براي پاركت لمينت انتخاب كنيد.
  2. به عنوان دومين گام بايد نگاهي به ساختمان هاي اطراف بيندازيد. اگر ساختمان مورد نظر در همسايگي برج هاي غول پيكر قرار گرفته است هر چه قدر هم كه شما در طبقات بالاتر باشيد چندان فايده اي نخواهد داشت. در چنين حالتي شما مي توانيد براي محيط هايي چون اتاق خواب كه داراي نور بيشتري هستند از پاركت هايي با رنگ تيره تر و براي سالن با نور پايين از پاركت هايي روشن تر استفاده كنيد.
  3. از ديگر فاكتورهاي قابل توجه در اين زمينه مي توان به ميزان متراژ سالن خانه يا محل كار اشاره كرد. در صورت بزرگ بودن سالن شما مي توانيد از رنگ هاي تيره استفاده كنيد. اما براي سالن هاي كوچكتر بهتر است از رنگ هاي روشن تر بهره برد تا با ايجاد خطاي ديد به بزرگ تر ديده شدن فضا كمك نمود.

 

  • ·       در انتخاب پاركت لمينت دست و دلبازانه عمل كنيد 

در رابطه با خريد پاركت لمينت تنها به دنبال جنس ارزان نباشيد. به طور كلي پاركت لمينت ها از 4 لايه تشكيل شده اند. در مدل هاي ارزان قيمت در تهيه لايه اصلي كه در واقع چوبي است از ام دي اف استفاده مي شود كه يك تخته فيبر چوبي با چگالي متوسط است، اين در حالي است كه اين لايه بايستي از اچ دي اف يا چگالي بالايي برخوردار باشد. به همين دليل نمونه هاي ارزان قيمت خيلي زود شكسته و خراب خواهند شد، از اين رو توصيه مي شود به هيچ عنوان به خاطر تفاوت قيمتي اندك سرمايه خود را به باد ندهيد. يك پاركت لمينت مرغوب تا مدت ها براي شما كارايي خواهد داشت و به خوبي هزينه اوليه نسبتا بالاي آن در دراز مدت جبران خواهد شد و خريد آن ها بسيار مقرون به صرفه است.

  • ·       پاركت لمينت انتخابي شما بايد با ديگر اجزاي دكوراسيون هماهنگي داشته باشد 

براي آن كه پاركت لمينت ها در خانه يا محل كار شما به خوبي خود را نشان دهند نياز است كه با ديگر وسايل و لوازم موجود در فضا همخواني داشته باشند. براي انتخاب پاركت لمينتي متناسب با دكوراسيون فضا نياز است كه نكات زير را در نظر داشته باشيد:

  1. در انتخاب پاركت لمينت حتما بايد نوع و رنگ مبلمان خود را در نظر داشته باشيد؛ البته گر چه همخواني پاركت لمينت با ديگر اجزاي دكوراسيون بسيار مهم خواهد بود اما به اين منزله نيست كه حتما مبلماني هم رنگ با پاركت لمينت ها انتخاب نماييد. يك رنگ بودن مبلمان و پاركت لمينت باعث مي شود كه هيچ يك خود را نشان ندهند اين در حالي است كه با انتخاب يك رنگ مكمل و حتي متضاد، مي توان زيبايي بصري بسياري را به وجود آورد.
  2. پاركت لمينت همچنين بايستي با كاغذ ديواري نصب شده در فضا نيز هماهنگي داشته باشد. در اين زمينه شما مي توانيد كاغذ ديواري و پاركت لمينت خود را از بين رنگ هاي روشن انتخاب كنيد و اين انتخاب به بزرگ تر ديده شدن فضا نيز كمك خواهد نمود.

در رابطه با انتخاب رنگ مكمل يا رنگ متضاد با دكوراسيون، شما عزيزان مي توانيد از فروشندگان مشاوره رفته و راهنمايي بخواهيد. 

منبع : لينكدين