سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اسفند ماه 1399

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

طريقه نصب چمن مصنوعي

۱۸ بازديد

چمن مصنوعي كه در واقع داراي شباهت بسياري به موكت است به نسبت ساير كفپوش ها به ويژه براي محيط هاي رو باز انتخاب بسيار ايده آل تري محسوب مي گردد. اين محصول ظاهر جذابي داشته و بهترين گزينه براي داشتن محيطي سرسبز و زيبا و بدون دردسرهاي ناشي از رسيدگي به چمن هاي طبيعي به شمار مي رود. نصب اين نوع كفپوش نيز چندان پيچيدگي نداشته و شما در هر مكاني قادر به نصب اين كفپوش خواهيد بود. در ادامه بيشتر با روش هاي نصب چمن مصنوعي آشنا خواهيم شد.

روش هاي نصب چمن مصنوعي

 چمن مصنوعي نيز مانند هر كالاي ديگري برخي مواقع بدون پيچيدگي خاصي امكان استفاده از آن وجود خواهد داشت و برخي مواقع نيز پيچيدگي نوع كاربري و محل مورد نظر باعث خواهد شد كه نيازمند نصب باشد.  

 چمن مصنوعي به روش هاي مختلفي مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برخي مواقع ممكن است استفاده از اين كفپوش تنها به عنوان يك پادري كوچك محدود گردد و گاهي نيز به منظور پوشاندن كف اتاق، باغچه و... مورد استفاده قرار مي گيرند. به طور معمول افراد مايلند نصب اين كفپوش را به صورت دائمي و ثابت در محل مورد نظر انجام دهند.

به منظور استفاده از چمن مصنوعي مي توان يا آن را به صورت ساده در جاي مورد نظر پهن كرد و يا اين كه اقدام به نصب كردن آن نمود كه در اين صورت چمن مصنوعي در جاي خود ثابت خواهد شد. پهن كردن ساده همان طور كه مي دانيد فاقد هر گونه پيچيدگي است اما نصب چمن مصنوعي به دو روش زير امكان پذير است: 

  1. نصب چمن مصنوعي بر روي سطح سخت
  2. نصب چمن مصنوعي بر روي سطوح نرم

به منظور نصب چمن مصنوعي بر روي سطوح سخت كه شامل سطوح سيماني، بتوني، آسفالت، سنگفرش، آجرفرش و... هستند يا از پوشش هاي پليمري جداكننده استفاده شده و يا اين كه به طور مستقيم بر روي سطح چسبانده خواهند شد.

در حال حاضر به طور معمول نصب چمن مصنوعي روي سطح سخت نظير بتوني انجام خواهد شد. اما از آن جايي كه اين سطوح قادر به انتقال و خروج آب در جهت عمودي و به سمت پايين نخواهند بود نياز است كه به منظور انتقال آب، اين سطوح به صورت شيب دار ساخته شوند. لازم به ذكر است كه اين روش بيشتر مناسب سطوح كوچك مي باشد و در مساحت هاي بزرگ امكان تخليه كامل آب وجود ندارد. از مزاياي اين روش نصب مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • اين روش هزينه پايين تري را به همراه خواهد داشت؛
  • با سرعت بيشتري امكان اجراي آن وجود دارد؛
  • در اين روش مصالح مورد نياز كاملا متعارف و قابل دسترس مي باشند؛
  • به كارگيري اين روش به فن و تخصص چنداني نياز نخواهد داشت؛
  • در برابر فرسايش ناشي از شرايط آب و هوايي مقاومت مطلوبي را از خود نشان مي دهد؛
  • مي توان از سطح ايجاد شده به منظور ديگري نيز استفاده نمود.

 همان طور كه گفتيم از ديگر روش هاي نصب چمن مصنوعي، نصب آن بر روي سطوح نفوذپذيري چون خاك طبيعي، شن، ريگ، سنگ شكسته و قلوه مي باشد. اين روش نيز مزاياي خاصي خود را داشته كه در ادامه با آن ها آشنا خواهيم شد:

  • با توجه به آن كه در اين روش آب به درون زمين نفوذ خواهد نمود از تجمع آب بر روي چمن جلوگيري شده و در نتيجه چمن دچار پوسيدگي نمي گردد؛

چمن مصنوعي از نرمي و ضربه گيري بيشتري برخوردار مي باشد. 

براي مشاهده بيشتر به اينجا مراجعه كنيد