دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1399

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

كاربردهاي كفپوش در ساختمان

۲۹ بازديد

كفپوش ها عناصر زيبايي بخشي هستند، اما انتخاب آن‌ها بزرگ‌ترين دغدغه‌اي مي‌باشد كه ممكن است، صاحبان فضاها و معماران را با آن روبرو شوند، زيرا اگر تصميم‌گيري در مورد نوع آن به‌اشتباه صورت گيرد، افراد را درگير پروسه هزينه‌بر بازسازي مي‌كند، به همين دليل گزينش نوعي كه دقيقاً با فضا و نياز افراد سازگار باشد از همان ابتدا الزامي است. ازاين‌رو در اين مطلب كوشيده‌ايم به ذكر انواع اين كالاها و كاربردهاي كفپوش در ساختمان پرداخته تا شمارا در انتخابي بهينه ياري‌رسانيم.

انواع كفپوش ساختمان و مكان مناسب كاربري آن:

حتماً با برخي از كفپوش هاي نام‌آشناتر چون سراميك، سنگ، بتني و ...آشنا هستيد، ولي بهتر است بدانيد طيف كفپوش ها بسيار گسترده بوده و به موارد بيشتري مانند كفپوش چوب‌پنبه، كفپوش بامبو، كفپوش هاي سخت و ... تقسيم مي‌شوند كه هركدام به‌گونه‌اي طبيعت را يادآور شده و احساسات نابي را در فضا مي‌پراكنند.

كاربردهاي كفپوش در ساختمان متنوع بوده و اگر شما عزيزان با ما همراه باشيد با تعدادي از آن‌ها آشنا مي‌شويد.

  • ·         كفپوش هاي سراميكي:

تفاوت طرح و رنگ كه رنج قيمت‌گذاري متنوعي را براي آن پديد آورده است، كفپوش سراميكي را جزء اولين كالاها در اين صنعت قرار داده و نمونه‌هاي لعاب‌دار، طرح چوب، سنگ، براق و ... آن در كنار مزاياي پرتعدادش چون نظافت آسان، سازگار در هر شرايط جوي، امكان پديدآوردن طراحي‌هايي بي‌بديل و ...، آن را پركاربرد نموده است.

سرويس بهداشتي‌ها، آشپزخانه‌ها، بهارخواب و حياط منازل و ... ازجمله مكان‌هايي هستند كه كفپوش هاي سراميكي در آن‌ها برازندگي لازم رادارند.

 

 

  • ·         كفپوش هاي بتني:

مقاومت حيرت‌آور بتن در فضاي آزاد و شرايط جوي متنوع باعث شده حياط خانه‌هاي و ويلاها مكان جولان اين كفپوش مستحكم باشد. بتن كاربردهاي كفپوش در ساختمان را از ديزاين داخلي خارج نمود و به فضاي آزاد كشاند. صرفه اقتصادي فراوان و امكان سفارشي‌سازي ابعاد، سرعت اجراي حداكثري از مزايايي است كه باعث شد رستوران‌ها، كافه‌ها، سالن‌هاي ورزشي و ... نيز به استفاده ازآن‌رو بياورند و آن را در لابي‌ها، راهروهاي ورودي و حتي فضاهاي داخلي خود به كار ببرند.

  • ·         كفپوش سنگ طبيعي:

فرقي نمي‌كند كدام نمونه از دنياي سنگ‌ها را براي ديزاين كف انتخاب نماييد، تمامي آن‌ها در ايجاد فضايي لوكس و لاكچري توانمند هستند، مرمر، گرانيت، كوارتز و ... همگي زيبايي وصف‌ناپذيري را به محيط شما بخشيده و با ارائه رده‌هاي كيفي متفاوت قيمت‌هاي خود را داراي تغييراتي نموده‌اند تا طيف وسيع‌تري را از زيبايي خود بهره‌مند نمايند.

شما مي‌توانيد بدون نگراني از اين كفپوش در فضاي داخل و خارج استفاده كرده و مدرنيته را به فضاي خود دعوت نماييد. اتاق پذيرايي، رستوران مجلل، ويلاها و ... به يك نسبت مي‌توانند از زيبايي سنگ بهره برده و از مقاومت عالي آن در برابر ضربه و فشار استفاده كنند.

  • ·         كفپوش هاي چوبي:

چوب‌هاي طبيعي و چوب‌هاي مصنوعي به يك نسبت به عرصه كفپوش ها واردشده و به يك متريال پرطرفدار با محبوبيت فراوان مبدل شده‌اند. روح طبيعت در اين كفپوش ها گره‌خورده و زيبايي و گرمابخشي كه براي فضا به ارمغان مي‌آورند، غيرقابل‌انكار است. كاربردهاي كفپوش در ساختمان به‌شرط آنكه از نوع چوب انتخاب شود و نصاب و طراح آن كار بلد و متخصص باشد، پرتعداد است و باآنكه همگان گمان مي‌كنند چوب عنصري است كه توان رويارويي با رطوبت و آب را ندارد، حتي به مصاف بهارخواب، بالكن، كفپوش دور استخر رفته و برخلاف تصور همگان، خدشه‌اي به وي وارد نمي‌شود.

https://gamantj.com/vinyl-pvc/