چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بهترين روش نصب چمن مصنوعي روي آسفالت

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

بهترين روش نصب چمن مصنوعي روي آسفالت

۳۸ بازديد

فضاهاي آسفالتي و بتني نمي‌توانند، انتقال‌دهندۀ حس خوشايندي به افراد باشند، به همين دليل طراحان كوشيده‌اند، گاه بارنگ و لعاب‌هاي گوناگون اين فضاها را با انرژي‌هايي مثبت همراه سازند. حال‌آنكه چمن مصنوعي ايده‌اي خارق‌العاده است كه زيبايي وصف‌ناپذيري را پديد آورده، به‌گونه‌اي كه كمتر عنصري در امر ديزاين توانايي هم پايي با اين نماد نشاط، سرزندگي و طراوت را دارد. مهم‌ترين مسئله‌اي كه در اينجا مطرح مي‌شود و دغدغه ساز است، اين سؤال پرمحتوا مي‌باشد كه چگونه چمن مصنوعي را روي آسفالت نصب كنيم تا در آينده با چالش سختي در مورد آن روبرو نشويم.

مراحل مختلف نصب چمن مصنوعي بر روي آسفالت:

براي آنكه بدانيم چگونه چمن مصنوعي را روي آسفالت نصب كنيم تا كارايي كاملي كه از آن انتظار داريم حاصل شود، طي مراحل زير به حتم لازم است و سهل‌انگاري در مورد هر يك نتايج مطلوبي را در پي نخواهد داشت:

  • ·         مرحله اول تميزكاري:

شما براي نصب چمن مصنوعي بر روي آسفالت در مرحله اول كار دشواري در پيش نداريد و فقط با پاك‌سازي محل نصب تمام نياز به چنين فعاليتي را برطرف مي‌سازيد. حال‌آنكه در موارد ديگر چون باغچه، خاك و ... لزوم زيرسازي يك امر مهم بوده كه بايد توسط مجريان امر انجام شود.

  • ·         برشكاري:

رول‌هاي چمن به‌صورت استاندارد در كارخانه‌ها توليد مي‌گردد كه خريداران بايد بر اساس ابعاد موردنياز مكان موردنظرشان، برش‌هايي در فاصله بندهاي چمن ايجاد كرده و سپس آن را متناسب با مكان بر روي سطح قرار داده و زمين را با آن بپوشانند.

 

 

  • ·         مماس نمودن دو لب چمن:

مماس نمودن دو لب چمن يا به‌اصطلاح اوور لب، مرحله بعدي است كه سبب مي‌شود دو سطح مقطع به‌طور كامل در كنار هم قرار گيرند و برش‌هاي اوليه در صورت داشتن مقطعي كج هم گون و هم‌راستا شده و به‌خوبي در كنار هم‌، جفت شوند. به‌هرحال اگر بخواهيم بدانيم چگونه چمن مصنوعي را روي آسفالت نصب كنيم كه كاملاً چشم‌نواز بوده و سطح كيفي بالا را به نمايش بگذارد، بايد تمامي اين ظرافت‌ها را به كار بسته تا درنهايت طرحي بي‌نقص به تصوير كشيده شود.

  • ·         قرار دادن نوار اتصال:

متصل نمودن تكه‌هاي چمن به يكديگر نيز يكي از بخش‌هاي جدانشدني كار است، البته بايد ابتدا مطمئن شويد كه قطعه‌هاي مجاور با خواب يكساني كنار هم قرارگرفته‌اند، سپس وارد عمل شده و با نوار اتصال و چسب مورد تأييد اين قطعات كوچك را به هم متصل نماييد و طرحي يكپارچه را ايجاد كنيد.

 در اين زمان ديگر چمن ما آماده نصب نهايي است و اگر نحوه اجراي مرحله آخر را نيز مطالعه نماييد، به‌خوبي دانسته‌ايم كه چگونه چمن مصنوعي را روي آسفالت نصب كنيم و ازاين‌پس ديگر آن را كاري دشوار تصور نكرده و حتماً تمايلتان به استفاده از آن چندين برابر مي‌شود.

  • ·         نصب نهايي:

به كمك چسبي كه در مرحله قبل استفاده نموده‌ايم يا ميخ و پيچ اقدام به محكم نمودن چمن بر روي زمين مي‌كنيم. گوشه‌ها و اطراف كار بايد به‌صورت كامل به سطح بچسبد و با آن فيكس شود.

به علت سرعت‌بالا، دقت فراوان و زيبايي منحصربه‌فرد استفاده از چمن مصنوعي رونقي فراوان يافته و اكنون ديگر اغلب فضاهاي باز رستوران‌ها، اداره‌ها، مدارس، سالن‌هاي ورزشي و ... خود را به اين محصول كارآمد، با عمر طولاني و قيمتي به‌صرفه، مجهز نموده‌اند.

منبع : https://b2n.ir/191375

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.