چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

بهترين كفپوش براي ساختمان را بشناسيد

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

بهترين كفپوش براي ساختمان را بشناسيد

۱۶ بازديد

اصطلاح "كفپوش" به سطح محصور كننده پايين فضاهاي داخل ساختمان گفته مي شود. اين ممكن است بخشي از ساختار كف باشد ، مانند سطح بالايي دال بتوني يا تخته كف ، اما به طور معمول يك پوشش دائمي است كه روي كف قرار گرفته است. همچنين مي توان از "كفپوش" براي توصيف روند روكش مواد كف استفاده كرد.

در خبرنامه ثبت نام كنيد CTA.png

طيف گسترده اي از مواد كفپوش موجود است:

الوار
كفپوش الوار 270.jpg

با توجه به اينكه هر قطعه متفاوت است ، زيبايي منحصر به فرد چوب يكي از جذاب ترين موارد استفاده آن به عنوان انواع كفپوش ساختمان است. همچنين مي تواند بسيار مقاوم باشد گرچه ممكن است خراشيده شود و مستعد حركت است. از آنجا كه الوار نمناك (مانند اسفنج) است ، مي تواند براي استفاده در اتاق هايي كه ممكن است در معرض رطوبت يا رطوبت قرار بگيرند نامناسب باشد ، اگرچه درمان الوار مي تواند آن را در برابر رطوبت مقاوم كند.

چندين گزينه براي اتمام چوب وجود دارد ، مانند موم ، روغن يا لاك. دو نوع اصلي كفپوش چوبي:

جامد: هر تخته از يك تكه چوب ساخته مي شود ، ضخامت آن معمولاً 18-20 ميلي متر است كه معمولاً با استفاده از زبانه و شيار نصب مي شود.
مهندسي شده: هر تخته از سه يا چهار لايه الوار چند لايه تشكيل شده است كه در زاويه هاي راست توسط چسب به هم چسبيده و يك تخته به ضخامت حدود 14 ميلي متر ايجاد مي كند.
ورقه ورقه
Laminate270.jpg

كفپوش لمينت يك تخته فيبركرده فشرده است كه با تصويري از ماده اي مانند الوار ، سنگ ، كاشي و غيره پوشانده شده و سپس از آن يك پوشش محافظتي داده مي شود. ورقه ورقه ها مي توانند براي اتاقهايي مناسب باشند كه مايلند از زيبايي كف طبيعي "اما با هزينه كمتري" ، با نصب آسانتر و بدون آسيب ديدن در اثر خراش ، بهره مند شوند. لمينت هاي مرغوب با دوام هستند و ممكن است 20 سال گارانتي داشته باشند. آنها به حداقل تعمير و نگهداري نياز دارند و ممكن است با گرمايش زير كف نصب شوند.

براي اطلاعات بيشتر ، به كفپوش لمينت مراجعه كنيد.

وينيل
Vinylfloor270.jpg

كفپوش وينيل را مي توان بصورت رول يا كاشي تهيه كرد و به طور كلي با چسب زدن ثابت مي شود. مي توان آن را در طيف وسيعي از رنگها و پروفيل ها توليد كرد (به عنوان مثال خالص) و مانند كفپوش لمينت مي تواند ظاهر مواد ديگر را شبيه سازي كند.

از مزاياي استفاده از كفپوش وينيل مي توان به موارد زير اشاره كرد:

با دوام است
نگهداري و تميز نگه داشتن آن آسان است.
قادر است بدون كمانش خيس شود و آن را براي استفاده در حمام ، آشپزخانه و غيره مناسب كند.
نصب آن آسان است.
مي تواند نسبتاً ارزان باشد.
براي اطلاعات بيشتر ، به اينجا مراجعه كنيد.

بامبو
اين چمن به جاي چوب ، چوبي است كه به يك ماده كف فشرده شده و روي آن ميخ زده يا بهم چسبانده شده است. اين مزيت اين است كه يك منبع تجديد پذير و ضد آب است.

براي اطلاعات بيشتر به كفپوش بامبو مراجعه كنيد.

چوب پنبه
چوب پنبه نوعي ماده مقاوم در برابر آب و تجديد پذير است كه براي طيف وسيعي از فضاها از جمله زير زمين و تاسيسات حمام مناسب است. چوب پنبه را مي توان به همان روش ورقه ورقه ها با هم كليك كرد يا مي توان آن را چسب زد. كف چوب پنبه گرم و انعطاف پذير است اگرچه به راحتي توسط اشيا sharp تيز آسيب مي بيند.

براي اطلاعات بيشتر ، به كفپوش چوب پنبه مراجعه كنيد.

كاشي (چيني يا سراميك)
گزينه هاي زيادي از نظر رنگ ، بافت ، شكل و پايان كاشي ها وجود دارد. به دليل سختي آنها خراشيدن يا فرورفتگي آنها دشوار است و همچنين براي محيط هاي مرطوب مناسب است. با اين وجود ، نصب آنها دشوار است و در صورت عدم پشتيباني از زير كاشي ها ، مي توانند خراب شوند.

براي اطلاعات بيشتر ، به چيني مراجعه كنيد.

كاشي (سنگ طبيعي)
اينها به طور كلي گرانتر از گزينه هاي چيني يا سراميك هستند ، اما از نظر زيبايي نيز مي توانند خوشايندتر باشند. آنها هنگام نصب بايد به درستي آب بندي شوند ، فرايندي كه براي محافظت از كاشي ها به تكرار آن احتياج دارد.

موكت
موكت از يك لايه فوقاني شمع ساخته شده است كه به پشتي متصل شده است. اين شمع معمولاً پشم يا اليافي از قبيل نايلون ، پلي استر يا پلي پروپيلن است كه پس از چرخاندن بهم به صورت دسته اي يا بافته شدن ، عمليات حرارتي انجام مي شود. انواع مختلفي از بافت ، سبك و رنگ در دسترس است و به طور كلي موكت هم بادوام است و هم نگهداري آن آسان است. موكت همچنين از نظر گرما و صدا داراي خاصيت عايق است. با اين وجود موكت ها به راحتي مي توانند لك بزنند و در اثر آب و نم مي توانند آسيب ببينند.

براي اطلاعات بيشتر ، به انواع موكت مراجعه كنيد.

لاستيك
كفپوش لاستيكي از مواد طبيعي يا مصنوعي ، از جمله لاستيك هاي لاستيكي بازيافتي ساخته شده است. اين طبقه بندي به عنوان نوعي كفپوش انعطاف پذير طبقه بندي مي شود ، زيرا از ويژگي هاي خاصيت ارتجاعي يا "گزاف گويي" برخوردار است. اين امر همچنين آن را براي كف رقص ، رستوران ها يا ساير مناطق پر رفت و آمد كه در آنها خستگي و لغزش پا ايجاد مي شود ، مناسب مي كند.

كفپوش لاستيكي نيز در حال تبديل شدن به يك گزينه محبوب براي تاسيسات خانگي است. اين ماده براي اتاق هاي بازي كودكان ، دوش و حمام ، گاراژها ، سالن هاي بدنسازي خانگي و ساير برنامه هايي كه به مقاومت در برابر رطوبت و لكه ، جذب صدا ، دوام ، كشش و ثبات دما نياز دارند ، استفاده مي شود.

براي اطلاعات بيشتر ، به كفپوش لاستيكي مراجعه كنيد.

كفهاي ريخته شده (آسفالت ماستيك و پليمري)
كف آسفالت و پلاستيك ماستيك به صورت مايعات ريخته مي شود و در سطح مختلف پخش مي شود

سخت شود و درمان شود. اين باعث ايجاد يك پايان بدون درز مي شود. در حالي كه گزينه هاي كفپوش آسفالت و پليمر به خصوص معمول نيستند ، اما هم در كاربردهاي تجاري (به ويژه صنعتي) و هم در خانگي كه حفاظت از آب و دوام آنها از اولويت هاي بالايي هستند ، داراي مزايايي هستند.

براي اطلاعات بيشتر ، به كفپوش آسفالت Mastic و كفپوش Polymeric مراجعه كنيد.

كفپوش داخلي
معمولاً نصب كفپوش هاي خانگي به صورت اتاق به اتاق بيشتر از استفاده از يك ماده در كل است. اتاق هاي مختلف الزامات متفاوتي از كفپوش خود دارند.

اتاق خواب: محبوب ترين انتخاب موكت است ، اگرچه چوب ، لمينت يا وينيل مناسب هستند.
آشپزخانه: وينيل يك انتخاب محبوب است زيرا تحت تأثير آب قرار نمي گيرد ، به راحتي تميز مي شود و از دوام بالايي برخوردار است. كاشي و كف لمينت نيز گزينه هايي هستند.
اتاق استراحت / اتاق ناهارخوري: تصميم كفپوش به دليل اينكه انواع كف مناسب هستند ، به دلخواه زيبايي نخواهد بود.
فرود / پله: اكثر مناطق طبقه بالا موكت شده است زيرا به احتمال زياد سرنشينان بدون كفش در اطراف قدم مي زنند و كف سخت تر مي تواند پر سر و صدا باشد.
حمام / مناطق مرطوب: الوارهاي تصفيه نشده براي اين اتاق ها نامناسب است و موكت ها مي توانند مرطوب و غير بهداشتي شوند. وينيل و كاشي ايده آل هستند زيرا تحت تأثير آب نيستند و حداقل نياز به نگهداري دارند. وينيل با كيفيت خوب با درجه R10 در برابر لغزش مقاوم است و بنابراين براي اتاق هاي مرطوب ايده آل است.
كفپوش تجاري
متداول ترين انواع كفپوش هاي مورد استفاده در ساختمان هاي تجاري عبارتند از:

وينيل
نگهداري آسان است و بر خلاف كف كاشي ، هيچگونه تزريق دخيل نيست. اين به اين معني است كه از نظر حفظ سطح بهداشت ، انتخاب خوب آن براي بيمارستان ها ، خانه هاي مراقبت و غيره خوب است. به دليل كيفيت سخت پوشيدن وينيل ، مي تواند مقدار زيادي از ترافيك پا را تحمل كند ، و آن را براي طيف گسترده اي از محيط هاي تجاري مناسب مي كند.

كفپوش ايمني
اين نوعي كفپوش انعطاف پذير ، سنگين ، وينيل يا لاستيك با درجه بالا با دانه هاي مقاوم در برابر لغزش است. براي بسياري از صنايع براي ايجاد يك محيط كار ايمن ضروري است. نگهداري و تميز نگه داشتن اين كفپوش آسان است. از آنجا كه شايعترين علت صدمات در محل كار لغزش ، مسافرت و زمين خوردن است ، كيفيت مقاوم در برابر لغزش كفپوش آن را براي بسياري از محيطهاي محل كار مناسب مي كند.

موكتهاي تجاري و كاشي كاري موكت
به دليل كيفيت زيبايي كه مي توان به دست آورد ، اين مشاغل در بسياري از مشاغل محبوب هستند. كاشي هاي موكت در ادارات معمول است زيرا به جاي تخمگذار نقش بزرگي از موكت ، مي توان كاشي هاي جداگانه را در صورت لزوم ريخته و جدا كرد ، اين امر باعث انعطاف پذيري ، دسترسي به كف هاي بلند شده و صرفه جويي در هزينه ها مي شود.

منبع : https://www.designingbuildings.co.uk/wiki/Types_of_flooring

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.