جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

راهنماي خريد موكت اتاق خواب

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

راهنماي خريد موكت اتاق خواب

۱۴ بازديد

راهنماي انتخاب موكت براي اتاق خواب

چه چيزي بهتر از بيدار شدن در يك صبح سرد زمستان و قرار دادن پاهايتان روي يك موكت گرم و مخملي است؟ خوب ، خريد موكت اتاق خواب فقط يك "موضوع احساسي" نيستند ، اما مبلمان فوق العاده مفيدي و كاربردي هستند. چگونه آنها را انتخاب كنيم؟ اشكال و اندازه هاي بسياري وجود دارد كه با رنگ ها و مواد مختلف ساخته شده اند. ارزيابي هر جزئيات براي اطمينان از انطباق آنها با محل خواب و كمك به افزايش آن از نظر زيبايي و راحتي بسيار ضروري خواهد بود. براي گره گشايي از بسياري از راه حل هاي موجود ، متخصصان Westwing اين راهنماي ساده و پر از نكات مفيد را ايجاد كرده اند.

نحوه انتخاب اندازه مناسب

در تفكر در مورد چگونگي قرار دادن موكت در اتاق خواب ، نقطه شروع اندازه اتاق خواهد بود. موكت بايد متناسب با محيط باشد و از نظر بصري بايد احساس تعادل و هماهنگي با ساير اجزاي موجود در فضا را بيان كند.

 

اندازه گيري دو برابر تخت تقريباً 180 در 200 سانتي متر است. در نتيجه ، اگر ايده شما اين است كه موكت قهرمان فضا شود ، مي توانيد موكتي را انتخاب كنيد كه تقريباً دو برابر اندازه تخت باشد. با اين كار مي توانيد آن را زير تخت و همچنين زير ميزهاي كنار تخت قرار دهيد.

 

با اين وجود موكت هاي اتاق خواب مي توانند محدود به پوشاندن كف در راهروهاي كنار تخت يا جلوي تخته كف باشند. در اين حالت اقدامات كاهش مي يابد و موكتها بيش از هر چيز ديگري عملكرد پايه را هنگام بيدار شدن به شما ارائه مي دهند.

 

اتاق خواب كوچك با موكت ، كتابخانه و ميز تحرير كوچك

اتاق خواب با ديوار سبز تيره

دكوراسيون قومي ميسوني

اتاق خواب با تختخواب بزرگ در جلوي ديوار خاكستري با دكوراسيون سفيد-خاكستري

اتاق خواب به سبك scandi با تخت انبار و موكت سبك

موكت ها را در اتاق خواب كجا قرار دهيم

همانطور كه قبلاً به چند خط بالا اشاره كرديم ، موكت هاي اتاق خواب نه تنها سليقه زيبايي را برآورده مي كنند ، بلكه كاربردي نيز هستند. حضور آنها باعث مي شود صداي قدم ها را خفه كنيد و از مزاحمت مستاجران شكايت در طبقه پايين جلوگيري كنيد. علاوه بر اين ، پارچه هاي ساخته شده از آنها گرما را حفظ مي كنند ، و پياده روي با پاي برهنه را خصوصاً در زمستان دلپذير مي كند.

 

اگر اندازه اتاق اجازه مي دهد ، مي توانيد يك موكت بزرگ را مستقيماً زير تخت قرار دهيد. كناره هاي موكت از ساختار بيرون زده و بصري جلوه اي "جزيره اي" در مركز اتاق ايجاد مي كند كه تختخواب را برجسته مي كند. انتخاب شماست خواه موكت سطح زير ميزهاي تخت را نيز بپوشاند يا نه. اين محلول مطمئناً از تأثير منظره قوي برخوردار است ، اما مطمئناً نظافت اتاق را براي شما آسان نخواهد كرد. جابجايي چنين موكت بزرگي دشوار است و از همه مهمتر قابل شستشو در ماشين نيست!

 

از طرف ديگر ، اگر نمي خواهيد موكت هاي اتاق خواب صحنه را به ضرر ساير عناصر مبلمان اشغال كنند ، مي توانيد اندازه هاي كوچكتر را براي قرار دادن در دو طرف تخت انتخاب كنيد. راه حل ديگر قرار دادن موكت در زير منبع نوري مانند لوستر است تا ويژگي هاي آن افزايش يابد. اين انتخاب مخصوصاً براي موكتهايي با بافت خاص مانند قومي مناسب است.

 

يك نكته: هرگز موكتهاي اتاق را بيش از حد در معرض نور طبيعي كه از پنجره ها بيرون مي آيد قرار ندهيد. با گذشت زمان ، ممكن است كم رنگ شوند.

 

چه فرم را انتخاب كنيد؟

رنگ ديوار اتاق خواب

تخت سياه و سفيد و موكت گرد سياه

متداول ترين شكل موكت هاي اتاق خواب ، شكل مستطيل است. به لطف نظم آن ، تعادل زيبايي شناختي بيشتري را تضمين مي كند.

 

موكت هاي دايره اي كمتر استفاده شده ، اما هنوز هم بسيار رايج است. آنها براي استفاده به عنوان يك عنصر متضاد در داخل اتاق ايده آل هستند. به طور خلاصه ، صدايي خارج از گروه كر در مقايسه با مبلمان موجود. به همين دليل مدل دايره اي ، و همچنين نسخه هاي ديگر با اشكال عجيب و غريب تر ، مي تواند راه حل ايده آل براي "جدا شدن" از تك رنگ سايه هاي اتاق خواب باشد. اما مراقب باشيد كه زياد خطر نكنيد: موكت هاي اتاق خواب عناصر مبلمان هستند و به همين ترتيب بايد هميشه و در هر صورت با بقيه تركيبات هماهنگ باشند.

 

نكات:

با اين حال پيشنهاد هايي براي انتخاب موكت اتاق كودك داريم گرد در ويسكوز با رنگ خاكستري بژ روشن جين دستبافت

موكت گرد در ويسكوز با رنگ خاكستري بژ روشن جين دستبافت

مجموعه Westwing

159.00 يورو

موكت داخلي و خارجي پورتو قابل برگشت

موكت داخلي و خارجي پورتو قابل برگشت

بوگاري

74.99 يورو

موكت دستباف جوت دست ساز نياگو

موكت دستباف جوت دست ساز نياگو

مجموعه Westwing

129.00 يورو

موكت پشمي آلما با حاشيه

موكت پشمي آلما با حاشيه

بلومينگويل

117.00 يورو

موكتته خورشيد

مجموعه HD

129.00 يورو

رنگ و سبك

با توجه به آنچه كروموتراپي به ما مي آموزد ، رنگها بر خلق و خوي افراد تأثير مي گذارند ، خصوصاً در آرامشي كه براي داشتن آرزوهاي آرام لازم است. بنابراين موكتهاي اتاق خواب بايد داراي رنگهاي سرد و نرم باشند كه بتوانند آن احساس آرامش و آرامش را القا كنند. بنابراين سايه هايي مانند سفيد ، آبي ، بژ يا خاكستري كبوتر مورد استقبال قرار مي گيرند.

 

اين تفاوت هاي قيمت موكت ظريف مصور نيز كاملاً در مبلمان اتاق خواب كلاسيك تركيب شده است. در اين زمينه ، بهترين گزينه اين است كه از يك رنگ براي پارچه استفاده كنيد. از طرف ديگر ، در مدرن ترين مفاهيم مبلمان ، مي توانيد با تخيلات زياد بازي كنيد. به عنوان مثال ، خطوط هندسي به بافت كامل موكتي تبديل مي شوند كه مي توانند محيطي را با حداقل طراحي تزيين كنند.

 

در همان زمان ، تزئينات ايراني و معمولي موكت هاي شرقي به محيطي مناسب در يك اتاق خواب با محيطي قومي تبديل مي شوند. پس از آن پارچه هاي عجيب و غريب بيشتري وجود دارد ، مانند پوست گاو يا گوسفند كه اكنون مشهور است و به ويژه در تضاد با پاركت در سايه هاي زنده ، مكان مناسبي را در يك اتاق با عطر و طعم روستايي و روستايي پيدا مي كند.

منبع

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.