شنبه ۱۴ مرداد ۰۲

انواع كفپوش براي خانه مسكوني

مطالب آموزشي در مورد كفپوش هاي ساختماني مثل چمن مصنوعي كفپوش و...

انواع كفپوش براي خانه مسكوني

۱۸ بازديد

انتخاب كفپوش مناسب براي كف خانه در هنگام ساخت و يا بازسازي منزل يكي از مهم ترين كارها به حساب مي آيد. زيرا علاوه بر اهميت در بالا بردن زيبايي بصري خانه، بايد اعضا خانه هنگام راه رفتن روي آن حس خوبي داشته باشند.

سراميك:

يكي از رايج‌ترين انواع كفپوش در ايران سراميك است. سراميك هم انواع متفاوتي دارد و با توجه به كيفيت و درجه سختي آن قيمت‌گذاري مي‌شود. سراميك‌ها با انواع لعاب‌دار و بدون لعاب دسته‌بندي مي‌شوند. سراميك لعاب‌دار نيز دو نوع است؛ سراميك با لعاب مات يا لعاب براق. اين‌كه انتخاب كداميك بهتر است تا حد زيادي به سليقه افراد بستگي دارد اما انواع براق سراميك به راحتي مي‌توانند آثار لكه يا تماس‌هاي سطحي را بازتاب دهند.

ايراد كفپوش‌هاي سراميكي مقاومت پايين آنها در مقابل ضربه است به طوريكه با افتادن جسم سخت لعاب سطح ميپريد و جلوه خوبي نداشت كه البته اين مشكل در سراميك هاي پرسلان و خاك سفيد تقريبا وجود ندارد . كفپوش سراميكي مي‌تواند با ضربه‌هاي سنگين يا حتي رفت و آمد مكرر بشكند يا ترك بردارد كه با پيشرفت تكنولوژي الان سراميكهايي داريم كه مختص كف پاركينگ و پياده رو هست و براي مصارف كف كارخانجات صنعتي و عبور كاميون هم مقاومت دارد.

ايراد ديگر، درزهاي بين شبكه سراميكي است. اين درزها با گذشت زمان جرم مي‌گيرد و تميزكردن اين اجرام به سادگي ممكن نيست كه خريداران ميتوانند براي رفع اين نگراني از سراميك هاي بدون درز و بند كشي استفاده نمايند. ليز بودن سطوح سراميك هم يكي ديگر از عيوب آن است كه ميتوان با استفاده از سراميكهاي مات انتخاب خود را تغيير داد.

البته سراميك هاي براق موجود جهت تردد خانگي با رعايت اصول ايمني توليد شده اند ، اما بعضي از مصرف كنندگان جهت كف مكانهايي تظير نمايشگاه اتومبيل و فروشگاه ها ترجيح ميدهند از نوع سراميك سوپر پوليش يا سوپر براق استفاده كنند تا لعاب آن مثل شيشه باشد و مشتري عكس خود را در سراميك ببيند. نوع جديد سراميك هم سراميك هاي طرح پاركت هستند كه واقعا پس از اجرا نميتوان تشخيص داد كه سراميك كار شده يا پاركت .

چون علاوه بر اينكه ابعاد و طرحهاي متنوعي دارد ، سطح آن نيز مثل كفپوش طرح چوب زبر است و تمام مزاياي پاركت را دارد. البته نسوز بودن ، قيمت مناسب تر ، عمر طولاني ، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت از مزيت هاي سراميك طرح پاركت ميباشد. نگه داشتن فرش و قاليچه‌ها روي سراميك دشوار است اما اگر بجاي پشتي از مبل و صندلي استفاده شود فرش روي سراميك حركت نميكند و نيازي هم به استفاده از ترمز فرش نميباشد.

قيمت هر متر سراميك در بازار ايران بين ٢٠ تا ١٠٠‌هزار تومان است

سنگ:

شايد بتوان گفت سنگ لوكس‌ترين و گرانقيمت‌ترين نوع كفپوش ورزشي به شمار مي‌آيد. كفپوش‌هاي سنگي بيشتر در خانه‌هاي مجلل و پنت‌هاوس‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند و با توجه به كيفيت و مرغوبيت شان قيمت‌گذاري مي‌شوند. هرچه يكپارچگي سنگ بيشتر حفظ شده باشد قيمت آن گران‌تر است.

علاوه بر اين ميزان سختي سنگ و رگه‌ها و نقوش آن در قيمت‌گذاري‌اش سهم بسزايي دارد. سنگ مرمر گران‌ترين و گرانيت كه نوعي سنگ مصنوعي است ارزان‌ترين انواع سنگ به‌شمار مي‌آيند. بعد از نصب سنگ در كف ساختمان، معمولا آن را با روشي خاص صيقل مي‌دهند تا خلل و فرج آن به حداقل برسد.

مهمترين ايراد كفپوش سنگي اين است كه اثر لكه و چربي روي آن به دشواري پاك مي‌شود. علاوه بر اين سنگ‌ها احساس سردبودن فضاي خانه را القا مي‌كنند اما اين موضوع تنها به برداشت‌هاي بصري از سنگ محدود نمي‌شود. سنگ عايق خوبي نيست و نمي‌تواند به راحتي گرما را در خود حفظ كند.

اگر در يك منطقه سردسير زندگي مي‌كنيد يا به مبل و صندلي‌نشيني خيلي عادت نداريد بهتر است از انتخاب اين گزينه منصرف شويد. غيراز اين سطوح صاف و صيقلي، سنگ‌ها مي‌تواند باعث ليز خوردن اعضاي خانواده و به‌ويژه سالمندان يا كودكان شود. كشيده شدن وسايل خانه روي سطوح سنگي سر و صداي مزاحم توليد مي‌كند. اين موضوع زماني اهميت پيدا مي‌كند كه يك همسايه بداخلاق در طبقه زيرين يا واحد كناري شما زندگي كند.

قيمت هر متر سنگ كفپوش در بازار ايران بين ٣٠ تا ۵٠٠‌هزار تومان است.

چوب يا پاركت :

كفپوش‌هاي چوبي انواع مختلفي دارد و با وجود قيمت بالا محبوب‌ترين نوع كفپوش در بازار ايران به‌شمار مي‌آيد. آنها مي‌توانند تماما از چوب‌هاي جنگلي ساخته شده باشند يا تركيبي از خرده‌هاي چوب، تخته سه لا يا ام دي اف باشد كه با روكش نازكي از چوب پوشانده شده باشند. نوع اول پاركت و نوع دوم در اصطلاح لمينت ناميده مي‌شوند.

كفپوش‌هاي چوبي حس بصري گرما را تداعي مي‌كنند و علاوه بر اين عايق مناسب دما به شمار مي‌آيند. نصب برخي از انواع آن با استفاده از چسب و سيمان انجام مي‌شود و نصب برخي از انواع جديدتر آن بسيار ساده است و بدون نياز به هيچ چسب و بسطي تنها با قفل‌كردن و گره‌كردن قطعات درهم انجام مي‌شود.

مزيت اين نوع پاركت آن است كه بعد از اسباب‌كشي مي‌توانيد كفپوش‌تان را با خودتان ببريد و در جاي ديگري نصب كنيد. يكي از معايب بزرگ كفپوش‌هاي چوبي آتش‌زا بودن آن است. اين كفپوش به راحتي مي‌سوزد و براي تعويض قطعات سوخته بايد متحمل هزينه شويد.

كفپوش‌هاي چوبي بعد از كهنه شدن، صداي جيرجير توليد مي‌كنند و نياز به نگهداري با موادي مانند پوليش و واكس‌هاي مخصوص دارد. علاوه بر اين كفپوش‌هاي چوبي مهد كودك در مقابل رطوبت بسيار حساس هستند و براي مناطق مرطوب گزينه خوبي نيستند

البته تنوع بسيار زياد پاركت هاي چوبي و مصنوعي ، و وجود برندهاي اصلي و تقلبي ، انتخاب را بسيار دشار كرده و واقعا نميوان خوب و بد را از هم تشخيص داد. البته در صورتيكه زير پاركت ناصاف باشد. با راه رفتن روي آن صداي ناهنجاري شنيده ميشود و فاصله بين پاركت و سطح زيزين نيز محلي براي لانه گزيني حشرات موزي ميباشد..

قيمت هر متر كفپوش چوبي با توجه به كيفيت آن حدودا بين ١٣ تا ١۵٠‌هزار تومان قيمت دارد.

لمينيت چيست؟

لمينيت (laminate) كه اصطلاحا به آن لمينت و يا پاركت لمينيت نيز مي گويند، از جنس HDF، الياف چوب فشرده (Hard Density Fiberboard) مي باشد و مانند پاركت مستقيما از خود چوب درختان ساخته نمي شود.

موكت:
موكت تقريبا طرفداران خود را از دست داده است اما هنوز هم افراد زيادي هستند كه ترجيح مي‌دهند كفپوش خانه‌شان از الياف پارچه‌اي باشد. اين كفپوش بيشتر مناسب كساني است كه به بيماري روماتيسم مبتلا هستند.

بعضي نيز ترجيح مي‌دهند بخشي از كفپوش خانه خود را با موكت بپوشانند. مثلا اتاق خواب بچه‌ها يا سالن سينماي خانوادگي و… درحال حاضر موكت‌ها از نظر بافت و طراحي تنوع زيادي پيدا كرده‌اند تا بتوانند در بازار كفپوش‌ها به حيات‌شان ادامه دهند.

بزرگترين ايراد موكت‌ها ضعف‌شان در مقابل رطوبت و حرارت است. جذب گرد و غبار به‌ويژه در موكت‌هاي داراي پرز بلند نيز يكي ديگر از ضعف‌هاي بزرگ اين كفپوش قديمي به شمار مي‌آيد.

قيمت درحال حاضر هر متر موكت در بازار ايران حدودا بين ١٨ تا ۵٠‌هزار تومان قيمت دارد

پلاستيك:

كفپوش‌هاي پلاستيكي كه با اصطلاحاتي مانند پي.وي.سي يا وينيل خطاب مي‌شوند نوعي پليمر لاستيكي نرم هستند كه به‌عنوان كفپوش مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين كفپوش‌ها بيشتر از فضاي داخلي خانه‌ها در باشگاه‌هاي ورزشي، مهدكودك و ادارات مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

آنها ضدآب هستند و قابليت شست‌وشو دارند. نرم و راحت به‌نظر مي‌رسند و حس بصري يك فضاي راحت و آرام را به بيننده منتقل مي‌كنند. همچنين عايق خوبي به‌شمار مي‌آيند. در تابستان‌ها خنك و در زمستان‌ها گرم هستند. اين كفپوش‌ها بسيار ارزان‌تر از ساير كفپوش‌ها عرضه مي‌شود.

بزرگترين ايراد كفپوش‌هاي پلاستيكي اين است كه به سرعت زيبايي اوليه خود را از دست مي‌دهند و كهنه مي‌شوندو ابعاد آن نيز به مرور آب رفته و كوچك ميشود و فاصله درزها كه زمان نصب اصلا پيدا نبود به مرور زياد ميشودو استحكام سطحي آن از بين مي‌رود. خش بر مي‌دارند و آتش‌زا هستند  .

قيمت هر متر از كفپوش‌هاي پلاستيكي در بازار ايران حدودا بين متري ٨ تا ٣٠‌هزار تومان قيمت دارند.

منبع : خبر فوري

بهترین زمان سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو، با توجه به آب و هوا، اواخر بهار یعنی اوایل ماه ژوئن است. این مدت، بهترین آب و هوا را برای بازدید طولانی از جاذبه‌های گردشگری دارد. از اوایل ماه مه تا اواسط ماه جولای، وقتی هوا هنوز خیلی گرم نشده است، می‌توانید برای سفری عالی به مسکو برنامه‌ریزی کنید. یکی دیگر از زمان‌های فوق‌العاده برای سفر به مسکو، روزهای منتهی به سال نو است که میتواند شاهد جشن ها و فستیوال های مربوط به سال نو باشید.

معروف ترین غذاهای مسکو

۱- برش (Borsch)

این سوپ قرمز چغندر و هویج بهترین غذا برای گرم شدن در زمستان است. این غذا طبق سلیقه با گوشت، سیب زمینی، سبزیجات، ماست یا خامه، کرفس و ادویه ترکیب می‌شود. این سوپ با نان گندم یا نان سیر همراه با پنیر آب‌شده سرو می‌شود.

خواص پودر جوانه گندم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.